PIAŢA ȘI SERVICIILE

CONDIŢIILE DE PIAŢĂ

Viziunea Telekom Romania este aceea de a crea operatorul integrat nr.1 pe piaţa românească, cu o poziţie durabilă în toate segmentele și zonele geografice. Strategia noastră în 2015 a fost concentrată pe investiţii intensive în infrastructură și pe crearea leadershipului tehnologic.

Pe piaţa de telecomunicaţii din România există o concurenţă bazată pe preţ, însă anumite semnale pozitive din economie (revenirea consumului privat, salarii în creștere și inflaţie scăzută) au dus la o evoluţie treptată către soluţii mai bune.

Concurenţa foarte puternică (3 operatori mari de linii fixe și 750 furnizori de servicii de internet mici cu infrastructură proprie) exclusiv la nivel de tarife scade treptat, jucătorii concentrându-se pe conţinut exclusiv, creșterea vitezelor de internet în bandă largă sau pe introducerea pachetelor convergente fix-mobil (FMC).

Piaţa totală a crescut în 2015 (internet în bandă largă și televiziune). Toţi actorii relevanţi deţin o infrastructură proprie extinsă și se concentrează pe dezvoltarea reţelei FTTH/B, aceasta fiind de departe cea mai răspândită tehnologie pentru internet de bandă largă fixă. Acoperirea cu fibră optică la nivel urban a depășit 80%.

Piaţa TV este aproape saturată în ceea ce privește clienţii (penetrare 95%), însă creșterea numărului de servicii de televiziune este posibilă prin pachete cu conţinut relevant și un mix de tehnologie corespunzător.

Strategia Telekom Romania este de a se concentra pe pachete convergente, conţinut TV cu exclusivităţi pe toate ecranele și experienţă 3/4G pentru serviciile de telefonie mobilă. Piaţa de telefonie mobilă este saturată și a trebuit ca operatorii să își consolideze relaţiile cu clienţii existenţi pentru a maximiza oportunităţile de monetizare. De la lansarea mărcii T în septembrie 2014 și până la sfârșitul lunii decembrie 2015, Telekom Romania a câștigat 226.000 clienţi de servicii integrate fixe și mobile. Noile oferte de pachete sub marca T sunt un factor de diferenţiere important pe piaţă. Combinaţia între investiţiile în reţea și prezenţa comercială prin intermediul unor soluţii inovatoare pe ambele segmente, respectiv clienţi rezidenţiali și corporativi, se așteaptă să îmbunătăţească poziţia pe piaţă a companiei în timp.

 

SERVICIILE TELEKOM ROMÂNIA

MagentaONE

Telekom Romania a introdus MagentaONE, noul concept comercial pentru pachete integrate fixe și mobile, care se adresează atât clienţilor rezidenţiali, cât și celor corporativi. România este a treia ţară din Grupul Deutsche Telekom care lansează noua abordare comercială a ofertelor integrate, după Germania și Slovacia.

MagentaONE reprezintă oferte de comunicare mai simple:

  • Totul într-un singur loc pentru toate nevoile de comunicare fixe și mobile: „One Stop Shop”, un singur centru de apel, o singură factură, un „MyAccount” (contul meu) incluzând o aplicaţie mobilă;
  • Timp mediu de așteptare de 10 secunde la centrul de apel pentru clienţii de servicii integrate fixe și mobile;
  • Divertisment și exclusivităţi pe toate ecranele (TV, tablete, laptop-uri, telefoane inteligente).

Pentru segmentul corporativ, MagentaONE susţine filozofia „One Stop Shop”a Telekom, ceea ce înseamnă mai multă simplitate și ușurinţă în utilizare prin intermediul unui punct unic de contact pentru toate nevoile de comunicare ale companiilor de toate dimensiunile. Telekom a lansat primul pachet de servicii fixe și mobile cu adevărat convergent de pe piaţă, adăugând, pentru toţi clienţii corporativi MagentaONE, 1 TB de spaţiu de stocare securizat (certificat ISO), precum și acces la versiunea online a pachetului Microsoft Office.

Oferte mobile

Telekom a lansat cu succes platforma de comunicare pentru tineri numită Tadaaam cu oferta GigaShare, urmată de campania GigaWeekend, care le permite clienţilor cu cartelă să se bucure de 1 GB de trafic de date gratuit la final de săptămână. În plus, este acum disponibilă o ofertă specială pentru utilizatorii de cartele: clienţii noi și existenţi care își activează una dintre extra-opţiunile disponibile în portofoliul Telekom Romania vor primi mai multe beneficii, garantate pe viaţă, la fiecare activare sau reactivare a extra opţiunii alese.

O altă ofertă specială pentru serviciile mobile cu abonament a inclus trafic de date de 1 GB la viteză 4G în fiecare lună, pe viaţă, inclusiv pentru toţi membrii familiei.

 

Servicii TV pentru toate ecranele

Serviciile de televiziune, în special televiziunea interactivă și conţinutul exclusiv, au fost zonele pe care s-a concentrat compania în 2015. Versiunea îmbunătăţită a serviciului IPTV, oferind cea mai bună experienţă TV de pe piaţa românească, include: arhiva TV, posibilitatea de a înregistra și de a crea o bibliotecă de conţinut personal, inclusiv prin înregistrări în cloud, video la cerere pe toate ecranele, ghid electronic de programe îmbunătăţit, posibilitatea de a crea liste de canale favorite, PiP (imagine în imagine), funcţia Media Player, acces la Liga Campionilor și alte competiţii internaţionale. Pe platforma Telekom TV Web & Mobile este disponibil cel mai mare număr de canale de televiziune de pe o platformă online din România: până la 115. Peste 200 de emisiuni Discovery au fost oferite online ca programe video la cerere, pe www.telekomtv.ro, prin intermediul aplicaţiei Telekom TV, precum și pe Telekom TV Interactiv (IPTV), exclusiv la Telekom. Ca o premieră, au fost puse la dispoziţie 21 de cărţi audio în meniul „Video on Demand” (video la cerere) pentru utilizatorii Telekom TV Interactiv și Telekom TV Web & Mobile.

Poziţie de lider în segmentul fix B2B

Pe segmentul fix pentru companii, Telekom Romania Communications și-a menţinut poziţia de lider, atât în ceea ce privește numărul de abonamente, cât și veniturile. Serviciile de internet premium (MetroNET) au înregistrat o creștere spectaculoasă a numărului de clienţi faţă de anul precedent, în timp ce, pentru VPN, compania și-a menţinut poziţia de lider de piaţă. Telekom Romania Communications a continuat dezvoltarea portofoliului de servicii cloud. Astfel, vânzările Office 365 și pentru servicii în centrul de găzduire date, au dus la rate de creștere de două cifre pe aceste linii de produse. Continuând să se concentreze pe soluţiile M2M existenteprecum GPS Tracking, în 2015, Telekom Romania a lansat soluţii noi, cum ar fi Vending Telemetry (monitorizarea automatelor de vânzare), soluţii smart pentru birou, precum și o nouă platformă de gestionare a SIMurilor care oferă clienţilor M2M funcţionalităţi avansate de gestionare a SIM-urilor.

În plus, proiectele-pilot pentru implementarea soluţiilor de orașe inteligente, disponibile la nivel de Grup, au crescut prezenţa Telekom Romania în toate domeniile de operare a soluţiilor TIC. În calitate de integrator de sisteme și ca furnizor important de servicii IT, compania a implementat proiecte relevante atât în sectorul public, cât și în cel privat.